Inspirowane technologią

Zarówno w grupie XT, jak i SLX znajdziesz ostatnie nowości technologiczne Shimano zaczerpnięte z naszej topowej grupy XTR. W obu grupach zastosowano system Dynamic Chain Engagement+ w celu zapewnienia optymalnego trzymania łańcucha oraz płynności działania z pojedynczą tarczą. Technologia HyperGlide+ przyspiesza zmianę przełożeń na wyższe i niższe dzięki zoptymalizowanej obróbce zębów oraz sfazowanym krawędziom łańcucha. Ulepszyliśmy ponadto dźwignie hamulców, które są teraz sztywniejsze, co zaowocowało jeszcze bardziej precyzyjną kontrolą oraz lepszym wyczuciem układu hamulcowego. Wszystkie te technologie są dostępne dosłownie na wyciągnięcie ręki dzięki mocowaniom I-SpecEV umożliwiającym dostosowanie kokpitu w przejrzysty i ergonomiczny sposób.

Seria Shimano DEORE XT M8100

Stworzona z myślą o ostrej jeździe MTB i rowerzystach, którzy wymagają dużo od swojego sprzętu. Seria XT zawsze stanowiła podstawę dla kolarstwa górskiego od swych początków w roku 1982. Nasza nowa seria XT M8100 oferuje obecnie wybór konfiguracji z pojedynczą lub podwójną tarczą . Pojedyncza tarcza jest dostępna w wersji od 28 do 36 zębów. Nowa kaseta MICRO SPLINE 10-51 zapewnia szeroki zakres przełożeń. Potrzebujesz czegoś więcej? Najlepszy wybór stanowi konfiguracja z dwoma tarczami z 36 i 26 zębami w połączeniu z kasetą 10-45. Przerzutka tylna XT jest wyposażona w ogranicznik Bump Stopper i technologię Shadow+ chroniącą przed uszkodzeniami, jak również zapewniającą trzymanie łańcucha oraz cichą pracę.

Nowe mocowanie I-SpecEV zapewnia zwiększone możliwości ustawienia dzięki zakresowi przesuwu wynoszącemu 14 mm oraz ruchowi obrotowemu w zakresie 30 stopni. Gumowe nakładki na dźwigniach sprawiają, że palce nigdy się nie ześlizgną. Interesuje Cię konfiguracja z dwoma tarczami? Pokochasz naszą dźwignię zmiany przełożeń Rapidfire Plus MONO, która pozwala na zmianę przełożeń na wyższe i niższe przy użyciu tego samego ruchu.

Hamulce zaprojektowano na nowo i są one dostępne w wersji z zaciskiem dwu- albo czterotłoczkowym. Nowe dźwignie są sztywniejsze, co przekłada się na lepszą kontrolę, szybszą reakcję i uzyskanie optymalnej mocy hamowania. W połączeniu z tarczami RT-MT800 oznacza to zupełnie nową jakość hamowania.

Nowe koła XT z 28 szprychami z prostym naciągiem są dostępne w rozmiarze 27,5 cala lub 29 cali, a ich szerokość wewnętrzna wynosi 24 mm lub 30 mm, co stanowi optymalną platformę dla rowerzystów cross-country i trailowych.

Seria Shimano SLX M7100

Seria SLX jest przeznaczona dla ambitnych rowerzystów górskich, którzy chcą osiągnąć jeszcze więcej. Nasza nowa seria SLX M7100 oferuje obecnie wybór konfiguracji z pojedynczą lub podwójną tarczą. Pojedyncza tarcza jest dostępna w wersji od 28 do 34 zębów. Nowa kaseta MICRO SPLINE 10-51 zapewnia szeroki zakres przełożeń w konfiguracji z pojedynczą tarczą. Potrzebujesz czegoś więcej? Najlepszy wybór stanowi konfiguracja z dwoma tarczami z 36 i 26 zębami w połączeniu z kasetą 10-45. Kaseta SLX jest wyposażona w technologie znane już z przerzutek tylnych XTR i XT, takie jak ogranicznik Bump Stopper czy technologia Shadow RD+

Nowe mocowanie I-SpecEV zapewnia zwiększone możliwości ustawienia dzięki zakresowi przesuwu wynoszącemu 14 mm oraz ruchowi obrotowemu w zakresie 30 stopni. Gumowe nakładki na dźwigniach sprawiają, że palce nigdy się nie ześlizgną. Interesuje Cię konfiguracja z dwoma tarczami? Pokochasz naszą dźwignię zmiany przełożeń Rapidfire Plus MONO, która pozwala na zmianę przełożeń na wyższe i niższe przy użyciu tego samego ruchu.

Hamulce SLX zaprojektowano na nowo i są one dostępne w wersji z zaciskiem dwu- albo czterotłoczkowym. Nowe dźwignie są sztywniejsze, co przekłada się na lepszą kontrolę, szybszą reakcję i uzyskanie optymalnej mocy hamowania.

SLX obejmuje również piasty typu CenterLock z nowym interfejsem MICRO SPLINE. Dostępne opcje to 100/110 mm w przypadku piasty przedniej oraz 142/148 i 157 mm w przypadku piasty tylnej.

Przegląd technologii Shimano

Dynamic Chain Engagement+

Nasze korby z pojedynczą tarczą są obecnie wyposażone w zęby o profilu zapewniającym bardzo cichą i płynną pracę. Łańcuch jest dzięki temu pewnie trzymywany, pracując jednocześnie niezwykle płynnie.

HyperGlide+

To nasza druga generacja optymalizacji zarządzania łańcuchem. Zastosowana w kasecie technologia HyperGlide+ zapewnia szybszą zmianę przełożeń na wyższe i niższe nawet przy pełnym obciążeniu. Łańcuch cechuje się sfazowanymi krawędziami wewnętrznymi, co w połączeniu z zastosowaniem tarcz Dynamic Chain Engagement+ przekłada się na niższe opory toczenia oraz płynniejszą, szybszą zmianę przełożeń.

Shadow RD+

W naszych najnowszych przerzutkach tylnych zastosowaliśmy ogranicznik Bump Stopper oraz mechanizm sprzęgła w celu poprawienia trzymania łańcucha oraz zapewnienia cichej pracy napędu. Kółeczka przerzutki z 13 zębami zapewniają szeroki zakres przełożeń i płynne przerzucanie. Technologia Shadow występująca w naszych przerzutkach tylnych sprawia, że są to najmniejsze, a przez to najlepiej chronione przed uszkodzeniami przerzutki na rynku.

I-Spec EV

Nasze mocowania na kierownicę I-Spec EV pozwalają uzyskać przejrzystą konfigurację kokpitu oraz maksymalnie ergonomiczne ustawienie dźwigni i innych elementów sterujących.

MICRO SPLINE

Przeprojektowaliśmy nasze bębenki, wykorzystując technologię MICRO SPLINE, aby umożliwić stosowanie naszych kaset 12-rzędowych. Rozwiązanie MICRO SPLINE pozwala zachować szerokość dotychczas stosowanych bębenków, ale umożliwia dodanie 10-zębowej zębatki do napędu 12-rzędowego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *